reklama

Ako som (pre)žila týždeň bez mobilu

Darmo, musím uznať: som už decko dnešnej doby. Internet, CD, mobil a ďalšie výdobytky techniky sú automatickou súšasťou každého dňa. Problém je, keď zrazu jedna niečo neplánovane vypadne. Vtedy je to pekný "prúser". Napríklad, keď je človek odkázaný žiť týždeň bez mobilu..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Precitnem zo spánku.. Oj, všetko ma bolí. To bol zas víkend. Vystupko, oslava, knihy,skriptá. A dnes už len únava a cesta do milovanej školičky. Čo ma to dnes čaká, uvažujem v duchu. Aha, skúška. Skúška?! SKÚŠKA!!! Dokelu, koľko je hodín? Jasne, zaspala som.. Jedno šťastie, že som sa zbalila večer. Raketovou rýchlosťou vykonám činnosti, ktoré mi bežne netrvajú menej, ako polhodinu a vybieham z domu. Uf, stihla som to LTT. (len tak- tak) Autobus ide aj ďalší, ale ten časový sklz by ma potopil (či skôr by ma potopila skúšajúca, ktorej by som túto lacnú výhovorku asi ťažko vysvetľovala).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedím v tomto mojom milovanom dopravnom prostriedku a dodýchavam. Kamoška si ku mne prisadá s blaženým úsmevom (jasne, ona má teraz prax, na ktorú sa úprimne teší). Rozpitvávame uplynulý víkend, keď ju v tom napadne.

"Čuj drahá, nemáš náhodou jedno číslo? Včera mi celý večer prezváňalo," a už vyberá svoj mobil.

"Jasne, ukáž," s istotou siaham do tašky. Hm? Kde je? Kam som ho zas hodila? Zneistiem. Šmátram, ale nič podobné tomuto "malému zázraku" nenachádzam. Premkne ma zlá predtucha. Nervózne hľadám ďalej a už ma napadá to najhoršie.. Nič, nemám ho!

"Sakra, ja som ho zabudla doma!" vybuchnem zúfalo a nervózne zároveň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Juuj, nechcela by som," ľútostivo na mňa pozrie kolegynka. "Ale veď jeden deň dáko vydržíš!"

Po tejto vete rezignujem úplne.. Jeden deň..Kiežby!

"Moja, mám dve skúšky, je pondelok a ja prídem domov v piatok.." Je mi do plaču. Nad vlastou hlúposťou. Ako to, že som zabudla?! V tom rannom zhone mi to úplne vyfučalo z hlavy. Škoda, že som aj ju nestratila.

A tak sa začal veselý týždeň bez mobilu. Vzápätí som písala bratovi z toho jej sms, nech vypne zvonenie. Strach pred skúškou na chvíľu zahnal myšlienky. Keď som však potom chcela oznámiť doma úspešný výsledok, zrazu mi došlo..

Najkritickejší bol prvý deň. Ako v inej dimenzii, bez pojmu o čase, keďže náramkové hodinky dávno odpočívajú doma, v skrinke. A bez ustavičného prezváňania. To je akousi samozrejmosťou. Ďalší deň začína bez ranného budíka (síce, aj tak málo osožného pre mňa), bez stretiek, bez kávy, veď všetko vopred naplánované sa permentente dolaďuje cez sms a hovory. No napriek tomu som si všimla uzaujímavý úkaz: zvýšená frekvencia návštev na izbe."Maja, kde máš mobil? Celý deň ti zvoním, helfni poznámky na prefotenie!" Jasne, Jarko, s radosťou, keďže si si po nich až osobne prišiel, heh.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Piatok bol už pohodový. Chýbala mi už síce moja milovaná zvučka oznamujúca, že ktosi si na mňa spomenul, ale už som si aj dáko zvykla na pokoj. Nik ma neotravuje, nik nevyzváňa. Neobmedzuje ma žiadny mobil, ktorý je ako môj tieň, všade so mnou. Akýsi čudný pocit slobody. Hm? Divila som sa sama sebe. No skúšy sa podarili, čiže nakoniec som sa na tom už dobre zabávala. Počet zmeškaných hovorov a sms bol vcelku obstojný, no za tú "očistu" bez techniky to stálo :)

Mária Dudová  Bašistová

Mária Dudová Bašistová

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dievča, ako mnohé iné. Zvláštne obyčajné a neobyčajne zvláštne. Ale v prvom rade som dcéra Nášho Ocka..Snažím sa žiť podľa viery, aj keď často padám.. Ľúbim Boha, rodinu, blízkych a priateľov. Mám rada úprimnosť, úsmev, otvorenosť a pohľad do očí Zoznam autorových rubrík:  Kvôli čomu sa oplatí žiť..Keď adrenalín stúpa..Čo ma teda pobavilo..Keď mi je ťažko..Len také úvahy...Život priniesol..SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu