reklama

Narcis v rukách chlapca

Dnes si asi každý všimol, že ulice rozkvitli. A rozžiarili sa. Nielen jasom slniečka, ale aj svetlom ľudských sŕdc. Bolo milé sledovať, ako každý na hrudi či v rukách nesie symbol jari. A nielen nesie, ale sa oň aj delí. Tak, ako aj chlapec na vozíčku... Žiara z jeho očí sa dotkla nielen mňa, ale aj iných....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pomalým krokom som brázdila centrom mesta, pričom z každej strany okolo mňa prechádzali dobrovoľníci s plnými rukami narciskov. No tohto som si všimla už zďaleka. Mohol mať asi tak štrnásť, v lone pokladničku a v rukách kytičku kvetov. Jeho vozík tlačila pani v stredných rokoch, ktorá sa usmievala tak pekne, ako aj jej zverenec.

V tej chvíli práve pri nich stála jedna mladá mamička so svojou asi päťročnou dcérkou. Lovila v peňaženke pár centov a či eur a zatiaľ sa jej malá všetečná dcérka pozorne dívala na mladíka na vozíku. On sa na ňu krásne usmial a ponúkol jej narcis, ktorý si ona po malom váhaní s okúňaním predsa len vzala a hneď sa chytila mamkinej ruky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som medzitým prikráčala až k nim, ale keďže som už narcis mala, pokračovala som v ceste a po chvíli som začula, že spomínaná dvojica kráča za mojím chrbtom, a tak som sa nechtiac stala svedkom milého rozhovoru.

"Mamka, prečo taký veľký chlapec sedel a tá teta ho vozila?"

"No vieš moja, ten chlapec je tak chorý, bolia ho nôžky a nemôže chodiť, preto ho tá teta vozí. Vieš, aj on chce byť na slniečku, keď je tak pekne."

"Mamka a prečo si mu dávala korunky?"

"To preto, lebo dnes ľudia zbierajú korunky, aby mohli potom tým, čo sú chorí, pomáhať. A keď im ty dáš korunky, tak ti dajú taký pekný narcis, aký si dostala aj ty."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"No a dala si mu koruniek dosť?"

"Noo, tak akurát", počula som v hlase mamičky úsmev.

"Mamka a prečo si mu nedala aj ten môj keksík, čo si mi kúpila?"

"Tak ten som kúpila tebe a sľúbila som ti, že keď budeš dobrá, tak keď prídeme domov, tak ti ho dám."

Nastala chvíľka ticha. Dievčatko sa asi zamyslelo. Ale to, čo potom povedalo, mi zobralo dych.. Tá destká úprimnosť a nevinnosť!

"Mamka, ale prečo si ho nedala JEMU? Korunky si mu dala, ale tie mu isto vezme teta a on bude plakať. Ale keby si mu dala môj keksík spapal by ho sám a neplakal by, že je chorý. Ja stále behám na nôžkach a ty mi každý deň kupuješ keksíky, ale jemu isto teta nekúpi, keď dáva tie peniažky preč. A on si sám nekúpi, lebo ho bolia nôžky. Mamka, prečo si mu nedala?"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V hlase dievčatka bolo čosi ako výčitka. Milujem tú destskú spontánnosť..

"Neboj sa, jemu teta kúpi, ale keď chceš, môžeme sa vrátiť a dáš mu ho ty, hm?"

"Dobre! Poďme!" Začula som len veselý povel. Nedalo mi neotočiť sa. Mamka s úsmevom držala svoju dcérku za ruku a už som videla, ako sa otáčajú a miznú mi v dave. Úžasná matka má úžasnú dcéru, akosi mi preblesklo hlavou. A úsmev i kvet od neznámeho chlapca nemohli nechať ani jednu z nich ľahostajnou..

Nedávno som v našom študentskom vyjadrovaní zachytila výraz: "On je taký narcis." Keď som sa spýtala kamošky, čo tým myslí, zdôvodnila mi to ako človeka, ktorý je zahľadený len do seba. No dnes som sa presvedčila, že je to pravý opak. Lebo nik z ľudí, kto dnes aspoň takto podal symbolicky svoju pomoc, určite nehľadí len na seba, ale naopak. Narcis je malým symbolom nielen jari a nádeje pre tých, ktorí to nemajú najľahšie, ale aj vyjadrením vďaky pre tých, ktorí vystúpia zo seba a dajú kúsok svojho srdca..

Mária Dudová  Bašistová

Mária Dudová Bašistová

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dievča, ako mnohé iné. Zvláštne obyčajné a neobyčajne zvláštne. Ale v prvom rade som dcéra Nášho Ocka..Snažím sa žiť podľa viery, aj keď často padám.. Ľúbim Boha, rodinu, blízkych a priateľov. Mám rada úprimnosť, úsmev, otvorenosť a pohľad do očí Zoznam autorových rubrík:  Kvôli čomu sa oplatí žiť..Keď adrenalín stúpa..Čo ma teda pobavilo..Keď mi je ťažko..Len také úvahy...Život priniesol..SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu